Przejscie graniczne jeszcze raz

Informacje na temat przejścia granicznego w Jurgowie. Podziel się swoimi spostrzeżeniami z przekracznia granicy w Jurgowie. Opinie. Uwagi.

Moderator: Muzykant

Przejscie graniczne jeszcze raz

Postprzez Muzykant » Pt 13 sie, 2004 13:30

Niestety znow tam na gorze biurokraci zchrzanili wszystko ... Bylo przejscie w Jurgowie ogolnodostepne a teraz znow wraca maly ruch graniczny... Cofamy sie w czasie ? Po co to zmieniac jak i tak niedlugo (niedlugo??) nie bedzie granic wogule ? Czytajac takie i inne wiadomosci nie chce sie wracac do tego dziwnego kraju rzadzonego przez takich ... (nie chce obrazic zadnego polityka wiec -- no comment --)
Na pytanie : Kiedy bedzie lepiej ? odpowiem sobie sam : Lepiej juz BYLO !!!
--== Muzykant ==--
Muzykant
Admin
Admin
 
Posty: 145
Dołączył(a): So 30 mar, 2002 23:02
Lokalizacja: Jurgów

Przejscie graniczne jeszcze raz

Postprzez lucjan » N 15 sie, 2004 19:53

Ehh, szkoda sie denerwowac. Dobrze ze nie musze aktualnie korzystac z tego przejscia. Jest to problem dla tych ktorzy przyjezdzaja do Jurgowa na 1 czy dwa dni i chcieli sobie wyskoczyc na Slowacje na chwile... teraz sie nie da bo najpierw trzeba do gminy itd i pol dnia zmarnowane... i po co komu byla ta unia.
Druga strona medalu jest to ze tym ktorzy mieszkaja przy drodze do granicy to troszeczke przeszkadza... i wcale sie nie dziwie. Jednak jesli prawda jest to ze to na ich interwencje status zostal zmieniony to sa troche niepowazni... powinni jakos bardziej kompleksowo podejsc do rozwiazania problemu a nie tylko na jakis czas ograniczyc ruch... aktualnie skutkuje to podwojnym ruchem bo ludzie jada do granicy i wracaja...
Moze warto sie zastanowic i wystapic do dyrekcji o modernizacje drogi ustawienie ekranow akustycznych itd itp bo jak Polska przystapi do Schengen to nikt sie nie bedzie pytal czy moze tutaj jechac czy nie...
-
the admin
lucjan
Admin
Admin
 
Posty: 436
Dołączył(a): Pt 29 mar, 2002 8:47
Lokalizacja: Jurgów/Kraków

Przejscie graniczne jeszcze raz

Postprzez bingo » Pt 20 sie, 2004 13:11

Przejeżdżałam przez to przejście 10 sierpnia. Szybko, wygodnie, bez problemów. Miałam nadzieję, że to przejście pozostanie ogólnodostępne. W tej chwili to nie tylko problem tych, którzy przyjeżdżają do Jurgowa na kilka dni, ale również tych, którzy odwiedzają Białkę, Bukowinę Tatrzańską, inne pobliskie miejscowości. Wystarczy w sezonie pojechać w kierunku Łysej Polany i zobaczyć, co tam się wyprawia. Sznur samochodów i totalny bałagan w "rozdzielaniu" tych, którzy jadą na granicę i tych, którzy próbują się dostać na Palenicę Białczańską.
Poza tym, droga przez Jurgów jest dobrą (i wygodną) trasą na Słowację dla jadących np. z kierunku Nowego Targu.
Na pewno zwiększenie ruchu może przeszkadzać tym, którzy mieszkają przy granicy. Na razie jednak, sznury samochodów ciągną przez Bukowinę i nikomu nie chce się pomyśleć o tym, żeby jakoś ten ruch rozładować i podzielić na Jurgów i Łysą Polanę.
bingo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): Pt 20 sie, 2004 12:40

Przejscie graniczne jeszcze raz

Postprzez lucjan » Pn 23 sie, 2004 14:10

Chyba jednak panstwo jest samo dla siebie a nie po to zeby ulatwiac obywatelom zycie (a moze wrecz odwrotnie je utrudniac) Fatum (bo chyba tak to mozna nazwac) ktore ciazy nad tym przejsciem staje sie coraz bardziej uciazliwe.
Przejscie ktore w 1999 roku bylo przewidziana do otwarcia nawet po wejsciu Polski do UE nadal nie jest otwarte...
Komu tak strasznie zalezy zeby nie otworzyc tego przejscia?
Wszyscy politycy (przynajmniej polscy) deklaruja (i podpisuja ze slowakami rozne porozumienia itd itp) a ciagle nic sie nie zmienia...
Kto ma w tym interes aby przejscie bylo tylko lokalne?
Po co ktos wstepuje do UE jesli chce nadal utrzymywac taki stan rzeczy jaki panuje na przejscia MRG?
Jesli komus chodzi o ekologie czy tego typu rzeczy to jest to tylko odsuwanie wszystkiego w czasie i sztuczne ograniczanie czegos co jest naturalne... i najczesciej konsekwencje takiego dzialania sa bardzo przykre... ciekawe kiedy w tym przypadku zobaczymy jego efekty...
Chyba trzeba bedzie poczekac na podpisanie traktatu z Schengen... ale co jesli znowu jakis urzednik wymysli jakas nastepna dziwna interpretacje? Moze wogole urzednikom nie zalezy na tym zeby do Schengen przystapic... bo przeciez wiaze sie to z duza liczba zwolnien w Strazy Granicznej i roznych firmach zwiazanych z obsluga przejsc granicznych... o ile w Polsce pozostaje dosyc dluga granica zewnetrzna z Rosja, Ukraina i Bialorusia to np. Slowacja bedzie praktycznie ze wszystkich stron otoczona krajami Unii Europejskiej pozostanie tylko bardzo krotki odcinek granicy z Ukraina...tak na oko to mniej niz 1/10 dlugosci obecnych granic Slowacji... moze wiec to jest powod takiego zachowania? Straz Graniczna (Hranicna Policia) takze na Slowacji ma duze lobby ktore chyba potrafi przeforsowac lub nie niektore sprawy...
lucjan
Admin
Admin
 
Posty: 436
Dołączył(a): Pt 29 mar, 2002 8:47
Lokalizacja: Jurgów/Kraków

Przejscie graniczne jeszcze raz

Postprzez grzegorz » Śr 25 sie, 2004 14:54

Tak sobie czytam wątek o przejściu granicznym, czytam i nie rozumiem :-) bo:
1.Czy przejście "lokalne" czy ogólnodostępne to nie wpływa na możliwość dostępu przez mieszkańców Jurgowa i okolic więc o co chodzi?
2.Jeżli przejście lokalne to każdy "przyjezdny" oprócz niewątpliwych walorów Jurgowa dostaje jeszcze prezent w postaci możliwości użytkowania przejścia ? cytat: ...Szybko, wygodnie, bez problemów... . To przy odpowiednim wyeksponowaniu powinno przysporzyć turystów tzw. Pobytowych a nie jedynie tranzytu.
3.Cytat: ...Wystarczy w sezonie pojechać w kierunku Łysej Polany i zobaczyć, co tam się wyprawia. Sznur samochodów i totalny bałagan.... I czy największą dobrocią byłoby przeniesienie tego do Jurgowa? Tego to juz. kompletnie nie rozumiem.
Tak naprawdę to się trochę naśmiewam bo oczywiście jeśli nie wiadomo o co chodzi to..... .
Ale poważnie - po spaskudzonym Podhalu w cęści bezpośrednio podtatrzańskiej (Zakopane, Bukowina...), Jurgów jest jedyną miejscowością; po Polskiej stronie granicy, leżącą bezpośrednio pod Tatrami, z doskonałym do nich dostępem, która posiada jeszcze trochę autentyczności, spokoju, sielskości .... . Jednocześnie, dla chcących, i "dobrodziejstwa" Bukowiny, Białki czy Zdiaru są dostępne na wyciągnięcie ręki. Takich atutów nie ma żadna miejscowość w pobliżu - tylko Jurgów. To można umiejętnie (i dosyć łatwo) wykorzystać lub bezpowrotnie stracić.

pozdrawiam
Grzegorz
grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): Wt 24 sie, 2004 17:36

Przejscie graniczne jeszcze raz

Postprzez lucjan » Śr 25 sie, 2004 15:46

No tak wszystko ma swoje plusy i minusy ale najwazniejsze jest zeby wszystko bylo JASNE. Czyli np. ze przejscie jest TYLKO MRG to bedzie tylko MRG i czlowiek sie przyzwyczai i bedzie wiedzial jak z niego korzystac. Jesli bedzie to przejscie turystyczne to bedzie...
Najgorsze jest tutaj to ze NIE WIADOMO jak bedzie za tydzien... dzis jest MRG moze za tydzien turystyczne a moze wogole go zamkna... i jak tu pozniej cos zaplanowac?? Chyba bardzo trudno... a niestety zeby cos zyskac to trzeba najpierw miec przewidywalne warunki... i to jest chyba NAJWIEKSZY PROBLEM Hipotetyczny przyklad: Jak zainwestuje w cos pieniadze liczac na to ze powiedzmy za pol roku bedzie to normalne przejscie a ono takie bedzie powiedzmy dopiero za 3 lata to mam na 3 lata uwiezione pieniadze .... czyli straty :( a tego chyba nikt nie lubi

Pozdrawiam,
lucjan
Admin
Admin
 
Posty: 436
Dołączył(a): Pt 29 mar, 2002 8:47
Lokalizacja: Jurgów/Kraków

Przejscie graniczne jeszcze raz

Postprzez grzegorz » Śr 25 sie, 2004 18:23

Echh, i tu (niestety) widzę największe podobieństwo między Jurgowem a np. Katowicami, w których teraz siedzę. Nie ma nic pewnego ani jasnego jesli chodzi o decyzje administracyjne. Tak więc pozostaje mi szybko wziaś rower i przyjechać choć na chwilkę do Jurgowa póki nie ma jeszcze zbyt dużego ruchu.

grzegorz
grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): Wt 24 sie, 2004 17:36

Przejscie graniczne jeszcze raz

Postprzez lucjan » Śr 25 sie, 2004 20:50

Zwiekszony ruch to chyba na razie nie grozi, pewnie dopiero jak bedzie podpisany traktat z Schengen a to chyba najwczesniej za 3 lata
-
the admin
lucjan
Admin
Admin
 
Posty: 436
Dołączył(a): Pt 29 mar, 2002 8:47
Lokalizacja: Jurgów/Kraków


Powrót do Jurgów - przejście graniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron